måndag, februari 18, 2008

Årets bästa tid...

Jag fascineras av ljuset. För några veckor sedan var jag själaglad över att kunna cykla från busshållplatsen till jobb vid halvniotíden i solsken (nåja, soluppgång). Nu går solen upp över Lund när jag står och väntar på bussen redan kl 7! Det har ju gått så otroligt snabbt. Jag tycker det är fantastiskt att det kan skilja så mycket i tid mellan två soluppgångar med endast några veckor mellan. Om det inte hade varit så förbannat kallt att stå och vänta på bussen eller att cykla till jobbet så hade denna tiden på året, lätt avgjort, varit den bästa! Små, gröna knoppar kan skymtas på träd och buskar, gräsmattan utanför mitt förnster är fullt med Tusenskönor (!!) och när solen väl skiner så värmer den gott. UNDERBART!

Vi hann faktiskt med att njuta lite av solen i helgen. En rask promenad på femkilometersspåret i Skrylle har förhoppningsvis blivit en tradition nu efter två lördagsförmiddagar. Det är riktigt skönt att börja dagen på det viset. Resten av dagen förberedde vi inför litet födelsedagsfirande. En storasyster med make, ett par fd. grannar, en Pär och en nybliven pappa gjorde festen komplett.

Igår underhöll vi storasyster & co ett tag sen stack vi till stranden för en blåsig promenad med E&P. Helgen avslutades med våffelbak och DVD-Cluedo hos Andy och Beckis. Det perfekta slutet på en mycket bra helg.

Idag har jag fått alla mina nya möbler till kontoret!! Ingen tråkig måndag för min del alltså. :) Jag tänkte lägga in en efterbild när gardinerna har kommit, men jag kan ju bara säga att mina lila stolar är skitsnygga! Förhoppningsvis ska vi få vår nya soffa (hemma) också denna veckan. Det känns verkligen som vi inte alls orkar vänta längre nu. Sen kommer vi äntligen kunna börja inreda vardagsrummet på allvar. Kanske börjar det närma sig en inflyttningsfest...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med!! Det är något underbart spännande med våren!!! Varje år blir man förundrad över ljuset, gräset och blommorna... man är väl glömsk haha.

Jag/vi ser fram emot en inflyttningsfest!! :-) Många kramar

Anonym sa...

Sluta fascineras av ljuset och fortsätt skriv!

Det är en order... =o)