tisdag, februari 12, 2008

Vilket klipp

Hade en efterlängtad klipptid i lördags och resultatet blev över förväntan! Dessvärre är jag extremt dålig på att ta foto på mig själv, så det är kanske inte helt uppenbart på bilden hur jag egentligen ser ut. I vilket fall som helst känner jag mig väldigt nöjd. Tyvärr så var det sista klippet hos Lotta eftersom hon ska flytta från Lund. Inte bra alls. Jag får försöka hitta någon annan som är lika bra. Iofs tror jag att det kommer bli svårt eftersom Lotta är lite av en expert när det gäller färg. Det blir kanske en följetong...

Resten av helgen var relativt lugn. Vi firade födelsedag i Skurup eftersom alla männen i familjen S fyller år inom en halv månad. Det blev mycket god mat och trevligt umgänge. I söndags var vi på Nova Lund och inhandlade lite smådetaljer till hemmet. Inom kort ska våra gäster t o m kunna hänga upp sina ytterkläder innanför dörren! Tjoho! På kvällen passade jag min systers hund eftersom hon var på konsert med sin egen sambo, min sambo och min svåger... Ok, jag kände mig lite utelämnad, men någon måste ju passa hundarna ;).

Veckan har börjat med en massa möten. Imorgon ska jag iväg på miljöutbildning med VA-enheten. De försöker engagera mig i deras miljöarbete och jag är ju inte sen att hänga på. Det som oroar mig något är att vi ska ha "grupparbete" på eftermiddagen. I själva verket ska vi spela hockey... Vet faktiskt inte riktigt hur jag ska förhålla mig till detta. Jag har aldrig någonsin stått på ett par "herrskridskor". Jag tror faktiskt att jag är beroende av de små "sporrarna" som finns på mina skridskor för att överhuvudtaget kunna ta mig framåt. Det har sagts att äventyret kommer dokumenteras på något vis, men jag är inte helt säker på att bildbevisen kommer nå bloggen... Dagen kommer avrundas med middag och riktig hockey och det ser jag verkligen fram emot.

Nu ska jag sätta mig in i revisorernas granskning av erosionsarbetet i kommunen. :D

Inga kommentarer: