torsdag, februari 07, 2008

Upcoming birthday

På Alla Hjärtans Dag valde mitt hjärta att komma till världen. Detta innebär att, den dag då man normalt överraskas och överraskar med små, kärleksfulla presenter, lever jag i en enorm ångest över att min kräs... jag menar käre sambo ska bli glad för sin födelsedagspresent. ;) Det mest frustrerande är att han aldrig önskar sig någonting. I bästa fall önskar han sig fred på jorden och ni vet hur lätt DET är att fixa... Det är också ganska frustrerande att han naturligtvis förväntar sig alldeles makalösa presenter. Eftersom han är hobbyarkeolog vill han t ex gärna ha stenyxor. Det är otroligt svårt att hitta (för att köpa, svårare om man faktiskt ska HITTA dem) och dessutom är de oftast väldigt dyra. Ni anar inte vad folk kan betala för en sten som någon har suttit och filat på för 7000 år sedan. Hutlösa summor! Den här typen av ångest har jag haft i 12 år nu... och lättare blir det definitivt inte. Jag hade en fin idé om att byta ut hans väldigt fula skrivbordsstol till något nytt, fräscht, men det gick inte hem. Är det någon som kan hjälpa mig??? Tips och råd? Någon?

1 kommentar:

Sofia sa...

Redigera detta inlägget. Man får inte sälja stenyxor så där egentligen, det är förbjudet och man är skyldig att rapportera alla sådana fynd. Kanske bäst att hellre skriva antikviteter. Det är annars ganska lätt att ditt inlägg kommer upp om någon googlar stenyxor!