torsdag, februari 14, 2008

Miljöutbildning och hockey

Dagen igår tillbringades, i sin helhet, på Baltiska Hallen i Malmö. Jag var där med VA-enheten för en kickoff av KMA-arbetet (Kvalitet, Miljö och Arbetsmiljö). Det var väldigt intressant, grundläggande och pedagogiskt. Tråkigt nog var inte alla "gubbarna" på banan, men jag ska nog lyckas omvända dem. Det var ett företag som heter DETOX som stod för utbildningen och jag tror att jag lyckades knyta några värdefulla kontakter. Arbetsdagen avslutades med företagshockey... Som jag misstänkte redan i förrgår så var det extremt svårt! För det första så är det ju inte "vanliga" skridskor. Det innebar att jag hade lite problem med att stanna. Sen skulle man ju dessutom hålla i en klubba och jag vet fortfarande inte om jag hade rätt sort. De är nämligen vända på olika håll beroende på om man är vänster- eller högerskytt. Jag trodde jag var högerskytt, men det är visst ganska ovanligt. Om jag hade haft en annan klubba, så hade jag kanske träffat pucken... Nä, det är väl kanske inget jag kommer göra om inom snar framtid, men det var väldigt roligt.

Efter vår egen hockey bjöds vi på middag och riktig hockey. Malmö Redhawks mot Almtuna (fråga mig inte var de kom ifrån) 5-1. Matchen började lite segt i första halvlek, men kom igång på allvar i andra. Ganska kul fastän jag inte är speciellt fascinerad av denna burdusa sport. Det var definitivt mycket roligare att spela själv.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men vad fasiken, kan man inte få reda på vad den där mannen fick i födelsedagspresent???!!! Är ju hur nyfiken som helst.

KRAM