onsdag, mars 12, 2008

En bils vara eller icke vara

De senaste dagarna har jag brottats med tanken på att köpa bil eller inte. I princip har jag kommit fram till lika många plus som minus. Ett stort minus är ju naturligtvis att en bil alltid innebär en massa kostnader. Det kommer medföra att jag inte kan spara lika mycket som jag gör idag, men i övrigt tror jag att det ska går bra. Det finns en hel del plus också. Jag behöver en bil på jobbet, jag blir inte beroende av min käre sambos bil, man är fri att ta sig dit man behöver när man behöver m.m. Nu har jag inte tänkt att jag skulle pendla med bilen. Tanken är att jag ska ha den i Ystad under veckorna och sen ta den till Lund under helgen. Det skulle vara helt mot mina både ekonomiska och miljömässiga principer att pendla ensam i bil mellan Lund och Ystad varje dag, så det är uteslutet. Det finns dock en sak som oroar mig och det är att jag kommer skapa ett bilberoende som jag egentligen inte vill ha.

Aahhrg! Jag har verkligen problem med att bestämma mig. Ikväll ska meckarsvärfar ta en titt på den och imorgon gör jag det slutgiltiga valet. Just nu lutar det åt köp...imorgon får vi se.

1 kommentar:

Anonym sa...

hörru, det där är verkligen ett iland-problem! ;-)

... Men de är också jobbiga ibland.