måndag, mars 10, 2008

Önskar mig en dagbok

Det finns vissa grejer man helt enkelt inte kan skriva i en blogg. Det beror t ex på att man vill visa hänsyn till specifika personer eller att man bara inte vill dela med sig av det till resten av världen. Eftersom jag har en blogg mest för min egen skull och för att skriva av mig, så kan detta faktum göra mig lite frustrerad ibland. I helgen hände något som gjorde mig riktigt förbannad. Det hade att göra med fördomar och pengar. Två av de värsta sakerna som kan kombineras. Tack och lov ordnade det upp sig ganska snabbt, men jag hatar verkligen känslan av att vara fullkomligt missförstådd. Ovanpå allt är jag riktigt dålig på att förklara vad jag egentligen menar, speciellt när jag är upprörd eftersom jag, i sådana stunder, anser att jag själv är oerhört tydlig. Självklart är jag inte det och situationen blir, om möjligt, ännu värre. Så till dem som drabbas av mig när jag är på det humöret vill jag be om ursäkt i efterhand och i förväg. Jag försöker alltid lova mig själv att inte göra om samma misstag flera gånger, men det har aldrig fungerat så jag tänker inte lova något denna gången. Av den anledningen vet jag med säkerhet att någon kommer drabbas i framtiden.

Med detta vill jag kanske säga att även om mitt liv verkar harmoniskt och fint i bloggen, så är det inte det...i alla fall inte hela tiden.

Inga kommentarer: