tisdag, mars 04, 2008

Tungt, täppt huvud

Det verkar som om jag har fått min kära sambos förkylning...med besked. Eftersom det var jag som började med en mild snorighet för ungefär en och en halv vecka sedan, så trodde jag att jag var mer eller mindre immun när Han drabbades något värre. Det visade sig att jag var mindre immun. Det var länge sedan mitt huvud var så täppt som det är just nu. Jag börjar dessutom oroa mig för att det ska sätta sig på halsen och lungorna. Jag stannade hemma igår och jag är hemma idag, men imorgon måste jag till jobbet igen. Får hålla mig undan från arbetskamrater som absolut inte vill bli smittade. Tack och lov har jag inte en massa grejer inbokade, utan kan sitta instängd på mitt (fina;) rum. Ska bara försöka kurera mig så pass att jag orkar sitta upprätt i 8 timmar...

I övrigt är det ju inte dumt att vara hemma från jobbet när det är strålande solsken utanför. Tråkigt nog har jag inte riktigt ork att ta den där stärkande promenaden som jag så väl behöver. Ska se om jag kan samla tillräcklig ork för att köra och handla.

1 kommentar:

Anonym sa...

USch då, Krya på dig Monis!!

Jag har själv en krasslig make hemma vars baskilusker jag försöker hålla mig ifrån.

KRAMAR