måndag, april 06, 2009

På syrrans soffa

Har tillbringat hela helgen som inneboende hos min kära tvillingsyster efter att min älskling ringde i fredagskväll och meddelade att han hade bosatt sig på toaletten pga återkommande och våldsamma uppstötningar.

Nu är det så att jag är väldigt negativt inställd till alla former av magsjuka och kommer vara honom evigt tacksam för att han gav mig fristen att slippa komma hem när han mådde som värst. Dessvärre hade han inte räknat med att jag skulle stanna borta större delen av helgen. Trots att han är övertygad om att han hade oturen att få en dålig mussla till förrätt, så är jag inte helt övertygad om den saken. Efter en noggrann utfrågning igår förmiddags valde jag emellertid att våga mig tillbaka hem, till hans stora glädje.

Fortfarande är jag inte helt övertygad om att magsjukan var orsakad av en oskyldig liten mussla, så jag gör allt i min makt för att försöka motverka att eventuella virus eller bakterier ska trivas i min kropp. Om ett par dagar vet vi om han har varit smittsam och om jag har haft otur. Förslag på huskurer tages tacksamt emot.

4 kommentarer:

Maria sa...

Men fyy på dig! I nöden prövas vännen och i nöd och lust osv osv. Stackars stackars H!!!

Änton sa...

Men! Han sa att han ville ha sällskap, men när jag kom hem en liten stund i lördags låg ha bara och sov hela tiden... Han har ju inte ens hår man kan hålla när han kräker. Fanns inget jag kunde göra annat än undvika att bli sjuk själv.

Jag vet att jag är ond :(, men det är ju så äckligt att kräkas!

swanka sa...

Jag tycker det var ett klokt val att stanna hemifrån några dagar. Inte blir världen gladare av att flera kräks!

Erika sa...

Ah det var därför inte H var med i lördags :-) Stackars H... Det är svårt vilket man ska göra - inte kul att vara själv när man är sjuk... men vad fanken ska man där och göra?!
kram