torsdag, april 09, 2009

Snart är det över

Den sista skälvande halvtimmen på jobb, innan det är dags att packa ihop inför lite långledighet, är nu inne på sin andra minut. Jag har inte gjort mycket vettigt idag eftersom jag lyckades arbeta undan det som fanns snabbare än väntat. Idag har jag däremot (som numera traditionen bjuder) fixat och trixat lite för att vi skulle kunna njuta av en gemensam påsklunch här på jobb. Även om det tar lite tid i anspråk så är det väl värt besväret när alla blir så glada.

Påsken kommer jag fira lite här och lite där. De obligatoriska och traditionsenliga påskmiddagarna hos föräldrar och svärföräldrar kommer gå av stapeln på fredag och söndag. Däremellan ska jag försöka njuta av det vackra vårvädret, åka på konstrunda, hälsa på vår nya familjemedlem och göra ett (sista?) ryck i stugan. På annandag måndag är det dags för hustitt igen! Känns som en välplanerad påskhelg!

GLAD PÅSK!

3 kommentarer:

Erika sa...

Glad påsk vännen!!!
var är det ni tittar hus?

kram

Maria sa...

Ja, var tittar ni på hus? Nära fam Neldeborn och Bjerning? :)

Glad påsk!!

Änton sa...

Vi tittar mest i Genarpstrakten. Denna gången är det på Romeleåsens södersluttning.