tisdag, april 14, 2009

Var sak har sin människa

Idag har jag ägnat några timmars arbete på den arbetsuppgift som jag tycker är allra tråkigast, nämligen att uppdatera hemsidan. Jag vet egentligen inte varför jag tycker det är så förtvivlat tråkigt, men bara tanken på det får mig att plötsligt komma på att ett flertal mindre och vanligtvis obetydliga saker plötsligt har blivit oerhört viktiga och i behov av mycket noggranna undersökningar/sorteringar/studier. Det fina är att jag har lyckats övertyga min arbetsledare om att det inte är en arbetsuppgift för mig, vilket ju iofs helt sant. Jag har nämligen aldrig varit känd för att skriva på ett pedagogiskt och lättförståeligt sätt och dessutom ska det ju vara en snygg layout också. Man skulle kunna tro att det är något som jag skulle kunna fixa och det är kanske sant om jag visste hur en snygg layout ska se ut...egentligen. Som sagt har jag i vilket fall lyckats övertyga min arbetsledare och detta har lett fram till att jag ska få min alldeles egna praktikant (nåja, första fyra veckorna är han/hon min sen delar jag med en annan kollega)! Ingenting är helt säkert än, men urvalsprocessen är igång och förhoppningsvis står det en ung kommunikationsstudent utanför mitt rum den 1/6 och väntar ivrigt på att sätta tänderna i det som jag tycker är världens tråkigaste arbetsuppgift. Är inte livet härligt?

3 kommentarer:

Maria sa...

Wow! En assistent! *impad*

Men du har ju en rätt fin blogg så nog kan du både layouta och skriva!

Kram

Änton sa...

Nja. När det är fritt fram att babbla av sig hur som helst så går det någorlunda bra. På hemsidan är det en massa regler som ska följas både när det gäller informationen, hur informationen kommuniceras och hur layouten får se ut. AS-trist alltså!

Men tack för den fina komplimangen ;)

Maria sa...

Klart vi ska ses snart! Hur ser era helger ut framöver? Lite grillning i Väggarp kanske skulle kunna passa?

Kram