tisdag, april 08, 2008

En arbetsdag av alla arbetsdagar

Sitter på jobb, lite lagom trött, efter en intressant och relativt fullspäckad dag. Dagen har till fullo handlat om mitt huvudprojekt: matavfallsinsamling. Jag började med ett möte med Sysavs matavfallsgrupp. I denna ingår representanter från 14 olika kommuner i södra Skåne och alla jobbar mer eller mindre med matavfall. Mötena med denna grupp är alltid lika intressanta och informativa. Många gånger diskuterar vi de informationssatsningar som är ett måste när man ska införa ett nytt sophanteringssystem och så även idag. Än så länge verkar det som om den information, som jag ger till de verksamheter som har engagerats i projektet, är mycket bra. Det känns väldigt bra att få den bekräftelsen eftersom jag jobbar helt ensam utan erfarenhet av branchen. Efter en gemensam lunch begav jag mig från Svedala (där vi var) tillbaka till Ystad. Nästa möte förbereddes och sen for jag iväg till en av de större skolorna i Ystad för att informera personalen om projektet. Jag har insett att det ofta är förskolepersonal som är väldigt engagerade i miljöfrågor och att engagemanget blir sämre ju högre upp i skolorna man kommer, men på den här skolan märkte jag inte alls av sådana tendenser. De var lite skeptiska till vem som ska ta hand om påsen och faktiskt gå ut med den, men det är jag övertygad om att de kommer klara. Så här långt verkar faktiskt de flesta vara väldigt positiva och jag kan naturligtvis bara tacka och ta emot. Detta är ju trots allt den lätta biten och jag måste förbereda mig mentalt på att det förmodligen kommer bli väldigt annorlunda den dag jag ger mig ut i privata verksamheter och i hushåll. Den tiden, den sorgen...NU ligger jag på topp!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Mona!

Har just hittat till din blogg och läst lite grann, ska bli väldigt kul att fortsätta läsa och få följa med i din vardag! =)

Kram från Jessica Leonardsson
jessicaleonardsson@hotmail.com

Änton sa...

Hej Jessica

Kul att du har hittat hit. Hoppas allt är bra med dig och din lilla familj!

Kram