fredag, april 18, 2008

Vårens dilemma

Jag finner det svårt att klä på mig nu för tiden. Detta är nämligen precis den tiden på året då man väldigt gärna vill ta på sig nya, frächa vårjackan, men eftersom det ser ut som att det kan ha varit frost under natten så slutar det med att man tar på sig vinterjackan... eller i alla fall höstjackan.

Jag inbillar mig dessutom att hela situationen är värre för mig eftersom jag gärna vill använda min vårjacka samtidigt som jag måste tänka på att vara så ledigt klädd så att jag utan problem ska kunna sitta minst en timme på bussen. Ovanpå det måste jag vara tillräckligt varmt klädd för att kunna kliva på cykeln och cykla den sista biten till jobbet.

Till historien hör att jag verkligen hatar att frysa. Jag brukar inte ha några som helst problem med att vara för varm, men att frysa är det värsta jag vet. På grund av mina klädproblem har jag utvecklat ett avancerat system av lager på lager. Jag har utvecklat systemet sedan ungefär 14-15 årsåldern då jag inte var speciellt intresserad av jackor överhuvudtaget (bristen på tonårsrevolt kan har gjort att jag revolterade mot ytterplagg i allmänhet, men det är en helt annan historia). Dessutom är min väska nästan alltid fullpackad med regnkläder av allehanda slag för de dagar då det fasansfulla regnet faller. Om det inte är ett helt regnställ så är det min oerhört fasionabla (not) regncape duluxe eller ett paraply. Man kan aldrig vara tillräckligt förberedd!

Resultatet av allt detta är att jag har en garderob som är lite lagom full av underbara kläder som inte alltid kommer till sin rätt eftersom jag hellre klär mig praktiskt än opraktiskt... Egentligen är det mest skorna som blir lidande eftersom jag har ett överflöd av pumps och pumps är inte det självklara valet att ha på sig när man arbetar med det jag arbetar med. Suck...Detta är förmodligen ett av tidernas dummaste i-landsproblem och jag ska genast ta tag i mig själv och göra något nyttigt istället för att sitta här och tycka synd om mina kläder.

Ha en bra helg!

Inga kommentarer: