söndag, januari 20, 2008

Baby steps...

Helgen har varit lugn med lite flit och mysiga kvällar. I fredags firade vi min svärbrors fördelsedag på T-Bone i Malmö. Ett riktigt toppenställe med klassisk amerikansk mat. Har hört en hel del bra om detta stället från en mycket god vän och hennes man och jag kan inte annat än hålla med. :)

I lördags var det dags att hämta vårt fina matbord! Egentligen skulle vi inte få det förrän vecka 5 så det var en mycket angenäm överraskning! Vi passade även på att köra en sväng till IKEA med min systersomserlikadanut där jag bland mycket annat köpte några nya tidskriftsamlare som kommer göra sig mycket bra på mitt kontor när jag har fått mina nya möbler.
Vi är nöjda med bordet! Två iläggsskivor ingick vilket betyder att vi kan få plats med upp till 12 peroner, lätt!

Kvällen tillbringade vi hemma hos våra före detta grannar där vi tihade en lugn och skön kväll tillsammans med gänget. Just nu känns det faktiskt som om de flesta av oss bara går och väntar på att C och A äntligen ska få sin efterlängtade Tengil. Mycket kommer förändras i vårt lilla gäng, men den lille/lilla är varmt välkommen!

Idag har jag och mannen min gjort lite småsaker i lägenheten som vi har skjutit på ett tag. Garderoberna har fått handtag och fönstret har fått ett "kreativt" insynsskydd. I eftermiddags kom svärmor och svärfar på spontanvisit, vilket alltid är mycket trevligt. Dom fick lite middag och svärbror med vän bidrog med efterrätten. En lyckad dag, helt enkelt!



Jag är inte helt säker på om förnsterdekorationen kommer behållas, men det var i alla fall kul medan jag gjorde det. :/ Garderoberna blev i allafall väldigt fina! (Nu kommer det framförallt bli väldigt mycket enklare att öppna dem!)

Inga kommentarer: