fredag, januari 25, 2008

Fredagkväll, bästa kvällen i veckan

Fredagkväll är ju trots allt den kvällen då man har hela långa, sköna helgen framför sig. Inte dumt alls. Denna helgen är, som alla helger, upptagen av allehanda småmysiga dagar och trevliga kvällstillstälningar. Speciellt tufft blir det på söndag då jag både ska på brunch med Gänget och sen försöka träffa delar av Flickorna Från Landet på eftermiddagen. Vi får se hur det går och om jag får ihop det. Det brukar ju bli så att brunch drar ut ganska rejält på tiden, men det ska nog ordna sig.

Lite oroväckande är att jag har drabbats av en enorm träningsvärk. Jag tyckte ridpasset var tufft förra veckan, men det var inget i jämförelse med hur det var igår. Hoppning på en smågalen häst var otroligt roligt men JÄTTEJOBBIGT! Magen, biceps och nackmuskler har tagit stryk av allt "bromsande". Det brukar vara så att träningsvärken kommer på lördagsförmiddagen, men den här gången kom den redan fredagförmiddag. Det kommer bli tufft att röra sig imorgon...

En annan sak som oroar mig lite mer är den storm som redan ikväll har tagit sitt grepp om Skåne och som förväntas bli riktigt illa imorgon: 29 m/s i vindbyarna!!! Som 1/8:dels ägare av ett hus i Löderups Strandbad, ett hus som dessutom ligger i riskzonen för att hamna väääldigt nära strandkanten, så kan man inte annat än oroa sig när det blåser på detta viset. En stor del av mitt arbete handlar just om kusterosionen, dess verkningar och olika tekniker att minska erosionens skador på allmänna och privata intressen. Nu kan man naturligtvis tycka att jag sitter på två stolar och det gör jag, men jag sitter nog i den bästa sitsen att övertyga villaägarna om att gå på kommunens linje som faktiskt är väldigt bra för alla. Jag tror jag har nämnt att jag gillar mitt jobb...

Nu håller jag tummarna för att stormen inte går för hårt åt Sveriges sydkust. Tack och lov har kommunen nyligen lagt ut sand för att skydda stranden, så förhoppningsvis ska det hjälpa (varför man lägger ut något så erosionskänsligt som sand är en lång historia som jag kan berätta vid ett annat tillfälle).

Go´natt

Inga kommentarer: