måndag, januari 28, 2008

Värstingfynd

Mycket sällan handlar jag på rea och de få gånger jag ger mig ut, så slår det aldrig fel att jag hittar en massa fina grejer i avdelningen med "vårnyheter". På senare år har jag dessutom fått stora svårigheter med att spontanshoppa. Denna svåra åkomma har uppkommit av alldeles för mycket postordershoppande. Ja, det kanske låter galet, men jag är galen i La Redoute! När jag handlar via postordertar det ca två månader för mig att bestämma mig för vad jag vill ha och när det blir dags för mig att beställa så är vanligvis det mesta redan slut. Jag har alltid tolkat det som ödet och accepterat faktumet att det var inte meningen att jag skulle ha den där tröjan, kjolen, blusen, whatever. Mot denna bakgrund kan jag meddela att jag går ungefär till väga på samma sätt när jag handlar på stan. I lördags spatserade jag därför in på Åhlens klädavdelning för att kolla om några av de där klänningarna som jag har tittat på möjligtvis finns kvar. Döm om min förvåning så hänger ganska många av favoriten kvar, t o m min storlek! Efter provning och lite uppmuntran bestämde jag mig! Glad i hågen struttar jag med min 350 kronorsklänning till kassan där expediten frågar om den hängde på rea...

Mona - Nä, det tror jag inte...
Exp. - Den gick in på 199:-, så du får den för det, men jag tror inte det var halva reapriset.
Mona - Nä, det tror inte jag heller
en liten stund senare
Exp. - Vilket fynd! 99.50:- Tack!
Tänk! Ibland så kan man faktiskt belönas för att man tar oändligt lång tid på sig för att bestämma sig. Tjoho!

Inga kommentarer: