tisdag, januari 08, 2008

Förbannad...

1955:-...Veterinärbesöket kostade 1955:-!!!!! I princip får du för denna nätta summa ca 1 timmes väntande, 10 min allmänt prat med veterinären, ytterligare 10 min prat med två olika djursjukvårdare samt ett blodprov!!! Nu kommer jag ihåg varför jag, efter förra besöket, sa att jag aldrig skulle gå till djursjukhuset igen. Är det bara jag som tycker det är helt och fullkomligt galet. Oj, jag glömde att nämna att de inte gjorde något, NÅGOT för att underlätta problemet. Veterinärens råd var att kastrera henne, något som jag naturligtvis måste bekosta helt utan fösäkringens hjälp eftersom hon faktiskt inte är "sjuk". Hon bara lider med feber och allmän förvirring i ca en månad...Men, nej! Hon är inte sjuk alls!

Förbannad är det minsta jag är!


Jag har ändå bestämt mig för att ta saken i egna händer. Jag kommer kastrera henne så fort jag får chansen. Hon är trots allt min lilla guldklimp och hon ska inte behöva lida på detta viset igen! Kosta vad det kosta vill...

2 kommentarer:

Sanna sa...

stackars lilla vilmah!

Anonym sa...

Jag säger som Sanna, stackars Vilmah.
Varför kan dom inte se detta som sjukdom? Har ju sett henne lida i somras och tycker det är så orättvist att dom inte kan se de.
Förstår att du oxå tycker det är hemskt. Lider med er!
Kram moster