onsdag, januari 30, 2008

Mitt livs första insändare

Ja, today´s the day! Jag har skrivit mitt livs första insändare. Nåja om jag ska vara riktigt noga så var det faktiskt ett svar på en insändare. Det var riktigt roligt, men det var iofs relativt lätt eftersom det fanns många direkta felaktigheter i det som insändarskribenterna hade skrivit.

Insändaren handlade om kommunens agerande när det gäller en specifik kustskyddsåtgärd och insändarskribenterna anklagade kommunen för att endast fokusera på en ca 200 meter lång strandremsa i Löderups strandbad när hela Ystads kommuns kust hotas av erosionen. Detta är naturligtvis helt galet. De bad också "ansvarig tjänsteman vid kommunen" att besvara insändaren...vilket jag gjorde. Om ett par dar publiceras mitt svar och det ska bli intressant att se om man får någon feedback.

Inga kommentarer: