torsdag, januari 03, 2008

Så var det 2008

Jul-och nyårshelgerna har även denna gången varit sådär myshärliga som bara julstämning, god mat och en skön familj kan skapa. Jag skulle vilja påstå att helgerna har varit lugna trots att jag har varit involverad i någon typ av festlighet den 22:de, 23:de, 24:de, 25:e 26:e, 27:de, 28:de och 31:e december... Det blir lätt på detta viset när man har två systrar, som det visserligen skiljer 11 år mellan, men som välplanerat nog föddes dagarn efter varandra den 26 och 27 dec.

Det är väldigt praktiskt i en familj med sex personer att endast fira tre födelsedagar. Mor och far med en månads mellanrum på våren. Jag och min tvillingsyster på försommaren och stora- och lillasyster på vintern.

Utöver allt födelsedagsfirande, som i år tog sig uttryck i inte mindre än tre olika fester, firade jag jul med min kärlek och hans föräldrar, julfikade hemma hon mormor och morfar, hade julfirande med alla respektive (tidigare år har de varit bannlysta från själva julafton, men denna gången fick två vara med :) och träffade goda vänner för olika typer av jul/nyårsmys.

Jag tycker fortfarande att det var en rätt lugn jul! ;)

Lite kul är att jag och min sambo inte gav varandra några julklappar. Vi har däremot shoppat lite under mellandagarna istället. Vi har inhandlat en soffa, sex matrumsstolar och beställt ett matsalsbord. Hysteriskt kul!! :D Min sambo gick väldigt pedagogiskt tillväga när vi bestämde oss för att köpa soffan. Vi tittade lite allmänt på möbler och när jag fick syn på en soffa på Bolagret föll jag direkt. Min storasyster och hennes man har samma modell så vi visste redan att det var en bra soffa. Jag var övertygad om att vi skulle slå till direkt priset var VÄLDIGT bra... Då bestämmer sig min syster, som var med, för att berätta att H redan hade bestämt sig för den soffan dagen innan när han var ute och botaniserade!!! Snacka om lurad! Iofs vet jag att jag hade blivit negativ om han hade kommit och sagt att han hade hittat (bestämt sig för) en soffa utan att jag hade fått se den först. På det här viset blev det ju ganska uppenbart att jag gillade den. Han är lurig den där och han känner mig väldigt väl. (Vilket faktisk bevisades när vi vann ett spel som går ut på att känna sin partner. Vi tävlade mot ett gift par (mina föräldrar), och två förlovade :)

Trots alla härliga inköp är vår lägenhet tyvärr fortfarande väldigt tom. Det tar åtta veckor tills soffan kommer och fem veckor tills bordet kommer. Suck...men vi har i alla fall sex fina stolar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snygga stolar Monis!!!
vi har likadana :-)

jisses så bra smak vi har! Håller du inte med?! ;-)

KRAM

Änton sa...

Kul att vi har samma UTSÖKTA smak! ;)

Vi var faktiskt hos vänner i helgen och såg att vi hade köpt likadan soffa som dem. Dom har ju naturligtvis också otroligt bra smak...lol