fredag, januari 04, 2008

Lång dag

Just nu står allting stilla på jobb. Nämnden godkände mina förslag när det gäller två olika projekt innan jul, men fortfarande kan jag inte sätta igång på allvar.

Det första projektet är min policy; "Policy för förvaltning och skydd av kusten". Den har jag arbetat med ganska länge. Jag har dessutom haft den ute på remiss till en massa olika tjänstemän, presenterat den på en kustkonferens i Malmö och presenterat den för våra lokalpolitiker vid ett par olika tillfällen. Enkelt sagt ligger en stor del av mitt hjärta i detta projekt. Precis innan jul godkände nämnden den, vilket är väldigt bra! Den enda nackdelen var att de tycker att berörda privarpersoner och föreningar också ska få ta del av den och säga sitt innan den antas av kommunfullmäktige. Detta betyder att den måste presenteras för kommunstyrelsen, ut på remiss till föreningar mm och sen tillbaka till nämnden igen innan den slutgiltigt kan antas av kommunfullmäktige. Hopplösa byråkrati!!

Det andra projektet som handlar om insamling av matavfall godkändes också av nämnde, men även här måste kommunfullmäktige säga sitt. Suck...denna låååångtråkiga väntan gör mig smått galen.

Trots detta älskar jag verkligen mitt jobb. Jag är ju inte speciellt politiskt engagerad, men det är faktiskt otroligt roligt att arbeta i en politiskt styrd organisation...Det är emellertid möjligt att mitt omdöme grumlas något av det faktum att jag aldrig har arbetat någon annanstans...

Inga kommentarer: